¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

با دستخطی کج و کوله؛ خط خطی می کنم کنج خلوت جوانیم را

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

با دستخطی کج و کوله؛ خط خطی می کنم کنج خلوت جوانیم را

صمیمی باشیم

  

 

اولین شب قدر گذشت. 

شب نوزدهم جمله ای به شدت به همم ریخت.. 

جمله ای که همش داره تو ذهنم بالا و پایین می پره.. خودشو به در دیوار دلم   

می کوبه تا شاید بشه یه جور باهام کنار بیاد.. اما نه اون می تونه، نه من. 

جمله ای که در عین سادگی، تکرار و دردآوریش واسم این بار خیلی تازه بود.. 

معانی زیادی داشت..

می ترسم:

"نکنه گناه های ما بیشتر از ناله های این شبای ما باشه؟" 

شکی توش نیست که هست.. لااقل واسه من.. بهتره بگم اصلا واسم قابل 

مقایسه نیستن. توبه کردن چقدر سخته! 

گفتن "العفو" ، گفتن "استغفرالله ربی و اتوب الیه" ، " ربنا اغفر لنا ذنوبنا" 

همه و همه یعنی خدا جونم می خوام بنده ای باشم که حق بندگی رو درست ادا 

کنم.

فک کنم دارم می فهمم که گناه نکردن خیلی ساده تر از توبه کردنه.

ماه مهربونم داره غم می ذاره رو دلم.. گرچه به جان می خرم غمش رو.. گرچه 

هرگز نمی خوام وجودم خالی از این درد باشه.. اما.. بد دردیه! وقتی همه دست پر 

برمی گردن از این شبا، من انگار تازه فهمیدم کجای دنیا وایسادم.که می ترسم 

ترازوی گناها خیلی پایین تر از ناله ی این شبها باشه.  

می دونین.. تقارن جالبیه نسبت رحمت خدا به گناهای ما و نسبت گناهای ما به 

ناله های ما! 

دو شب مونده. قدر این دو شب رو باید دونست. بیاین همدیگرم دعا کنیم. 

 

....... 

اگه وقت داشتین ادامه ی مطلب رو هم بخونید.

 وصیت نامه امیرالمؤمنان علی (ع)

 

پسرم حسن! تو و همه فرزندان و خاندانم و هر کس را که این نامه به دستش می رسد، به امور زیر سفارش می کنم:

 

- هرگز تقوای الهی را از یاد نبرید و کوشش کنید تا دم مرگ بر دین خدا باقی بمانید.

- همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید و بر اساس ایمان به خدا، متحد باشید و از هم جدا نشوید. همانا از پیامبر خدا شنیدم که می فرمود: "اصلاح میان مردم، از نماز و روزه دائم، افضل است و چیزی که دین را نابود می کند، فساد و اختلاف است." و لا حول و لا قوة الّا بالله العلی العظیم!

- نزدیکان و خویشاوندان را از یاد نبرید. صله رحم کنید که صله رحم، حساب انسان را نزد خدا آسان می کند.

- الله الله درباره یتیمان! مبادا گرسنه و بی سرپرست بمانند!

- الله الله با همسایگان خوش رفتاری کنید! پیامبر آن قدر در مورد همسایه سفارش کرد که ما گمان کردیم برای همسایگان از همسایه خود، ارث قرار می دهد.

- الله الله درباره قرآن! مبادا دیگران در عمل کردن به قرآن بر شما پیشی گیرند!

- الله الله درباره نماز؛ چرا که نماز، ستون دین شماست.

- الله الله درباره ماه رمضان، که روزه آن ماه، سپری است برای آتش جهنم!

- الله الله درباره جهاد در راه خدا! از مال و جان خود در این راه، کوتاهی نکنید.

- الله الله درباره زکات مال؛ که زکات آتش خشم الهی را خاموش می کند!

- الله الله درباره امت پیامبران! مبادا مورد ستم قرار گیرند!

- الله الله درباره صحابیان پیامبرتان؛ زیرا رسول خدا درباره آنان سفارش کرده است!

- الله الله درباره فقرا و تهیدستان! آن ها را در زندگی خود شریک کنید.

- الله الله درباره بردگان و کنیزان، که آخرین سفارش پیامبر درباره آن ها بود.

- با مردم به خوشی و نیکی رفتار کنید، همان طوری که قرآن دستور داده است و به ملامت مردم، ترتیب اثر ندهید.

- امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید. نتیجه ترک آن، این است که بدان و ناپاکان بر شما مسلط خواهند شد و به شما ستم خواهند کرد. آن گاه هر چه نیکان شما دعا کنند، دعای آن ها مستجاب نخواهد شد.

- بر شما باد هنگام معاشرت، فروتنی و بخشش و نیکویی درباره یکدیگر! از کناره گیری از یکدیگر و قطع ارتباط و تفرقه و تشتت بپرهیزید!

- کارهای خیر را به مدد یکدیگر و به صورت گروهی انجام دهید و از همکاری در گناهان و چیزهایی که موجب کدورت و دشمنی می شود، بپرهیزید!

- از خدا بترسید که کیفر خدا شدید است!

خداوند، نگهدار شما خاندان باشد و حقوق پیامبرش را در حق شما حفظ فرماید. اکنون با شما وداع میکنم و شما را به خدای بزرگ می سپارم و سلام و رحمتش را برای شما می خوانم.

نظرات 9 + ارسال نظر
محمدرضا چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 18:59 http://khodadad.blogsky.com/

سلام دوست گرامی

التماس دعا

سلام
محتاجیم

کرشمه پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 11:45

کوله بارت بربند!شاید این چند سحر فرصت آخر باشد!
که به مقصد برسیم وبشناسیم خدا را و بفهمیم که یک
عمرچه غافل بودیم
می شود آسان رفت
می شود کاری کرد
که رضا باشد او!

همه ی جست و خیز این روزها به این امید است که
" به مقصد برسیم وبشناسیم خدا را و بفهمیم که یک عمرچه غافل بودیم "
امیدوارم که لیاقت داشته باشیم.
......
بسیار خرسندم از حضورتون.
تو قنوت های سر به فلک کشیدتون امثال منم فراموش نکنید.
التماس دعا تو این شب ها.

کوتلاس پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:28

الهی اگر تو مرا به جرم من گیری من تو را به کرم تو گیرم
زیرا که کرم تو ز جرم من بیش است.
پیر هرات

دعا برا همه ی بیمارها یادمون نره


چشم انتظار ان...

الهی
ای بیننده نمازها، ای پذیرنده نیازها، ای داننده رازها و ای شنونده آوازها
ای مطلع بر حقایق و ای مهربان بر خلایق
عذرهای ما بپذیر که تو غنی و ما فقیر، عیبهای ما مگیر که تو قوی و ما حقیر
اگر بگیری بر ما حجت نداریم و اگر بسوزی طاقت نداریم، از بنده خطا آید و ذلت، و از تو عطا آید و رحمت
خواجه عبدالله انصاری
...........
دعا واسه همه ی مریض ها بخصوص یه کوچولویی هست که الان فک کنم ۶ سالش شده باشه
ایشا.. خدا همه ی مریض ها رو شفا بده
الهی امین

پسته پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 18:07

واااای واااااااااااااای ۰۰:۰۰ نمیتونم حس ام رو بگم وقتی background صفحه رو دیدم ...
به خدا یه هویی قلبم ریخت پایین ...

نمیدونم چی بگم ... حرفات خیلی منو برد تو فکر ... اصلا این جوری تا حالا فکر نکرده بودم ... اصلا ... ذهنم یه لحظه هنگ کرد ... نمیونم والا !!!
یعنی میدونم ...

۰۰:۰۰ بعضی از مطلبات خیلی ذهن ادم و به هم میریزه ... خیلی زیاد ...
باید برم حتما یه فکری وزیتم !! حتما !!!


شما اونقدر خوب هستین که نگران نباشید
خوشحالم که این نوشته به فکر فرو بردتون. تو این شبها مارم از دعای سبزتون دریغ نکنید
.........

همای پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 18:22

میگن تو این شبها سرنوشت آدما رغم می خوره
برای ما هم دعا کن وهر وقت گریه کرده یادی از ما
کن چون که من نمیتونم........
امیدوارم سرنوشت خوبی برامون رغم بخوره

دوست خوبم سلام
حتما اگه لیاقت داشته باشم
شماهم من رو فراموش نکنید
گریه فقط اشک ریختن نیست. خیلی سخته. حتما یه کاری کن واسه این مشکل
منم امیدوارم سرنوشت خوبی برامون رغم بخوره

مردمک پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 19:20


همین که " نکنه گناه های ما بیشتر از ناله های این شبای ما
باشه؟ " هراسناکمون کنه و وادار به تامل،یعنی هنوز امیدی
هست که کفه ی "استغفرالله ربی و اتوب الیه" مون پایین تر
از معصیتامون باشه!
کاش رحمت خدا به گناهای ما پیشی بگیره تا گناهای
ما به ناله هامون .
مطلب ادامه ی قشنگی داشت...

تا وقتی خدا به این خوبی داریم
یعنی امید هست
« کاش رحمت خدا به گناهای ما پیشی بگیره تا گناهای
ما به ناله هامون »
........
بله؛ مطلب قشنگی بود. یک راهنمای کامل از یک انسان کامل

سورنا یکشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 18:03

یه موقع قالب وبلاگتو عوض نکنیا!!!!۱

سلام بالاخره
در ضمن حسودم خودتی

چه خبر
چشم عوض نمی کنم
خیالت راحت باشه
!!!!
برو سیستمت رو ارتقا بده
بسه نفتی
جدیدا برقی شده

ن.ک سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:32 http://http://yekjomleyekzendegi.blogfa.com/

شاید گناههان ما بیشتر از ناله های ما در این شب های عزیز باشید اما:
مهربانی خدا بیشتر از گناهانمان گاهی دست نوازش به اقلام وجودمان می کشد
بسیار زیبا بود و به دل نشست
.
.
.
من هم بروز شدم و منتظر حضور گرمتون هستم

نظر لطفتون
.
.
.

نیپون کوکو شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 17:06

شتاب باید کرد...
من از سیاحت در یک حماسه می آیم
ومثل آب
تمام قصه ی سهراب و نوش دارو را
روانم!!






من از مجاورت یک درخت می آیم
که روی پوست آن دست های ساده ی غربت اثر گذاشته بود:

(به یادگار نوشتم خطی از دلتنگی....)
سهراب سپهری

باید بلند شد
در امتداد وقت قدم زد
گل را نگاه کرد
ابهام را شنید
باید دوید تا تهِ بودن
...........
و سهراب زیباترین مفسر دلتنگیست!
دلتنگی؛ تنهایی؛ ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد